pankejki z mąki migdałowej

Pankejki z mąki migdałowej – puszyste, niskowęglowodanowe śniadanie

14 Feb 2023Michał Pelc

Lubisz racuchy? Na pewno pokochasz ich alternatywną wersję! Poznaj pankejki z mąki migdałowej – pyszne, szybkie danie, które możesz przygotować zaledwie w kilka minut. Te puchate, niskowęglowodanowe placki na pewno urozmaicą Twoje śniadanie albo kolację.

Jeżeli chcesz więcej takich przepisów, zostaw łapkę w górę. Dla mnie to będzie informacja, żeby nagrać więcej podobnych filmów. Subskrybuj kanał, dzięki!

Składniki

Do przygotowania sześciu średnich pankejków potrzebujemy:

Jeżeli chodzi o przyprawy, potrzebne będą:

składniki na pankejki z mąki migdałowej

Jak przygotować pankejki migdałowe?

Krok 1

W dużej misce mieszamy mokre składniki – jajko, syrop klonowy i mleko owsiane.

mieszam mokre składniki

Krok 2

Do drugiej miski wsypujemy mąkę migdałową, skrobię z tapioki i przyprawy. Mieszamy.

mieszam suche składniki

Krok 3

Mieszamy mokre składniki z suchymi i nasze ciasto jest gotowe. Jak widać, zajmuje to dosłownie chwilę.

pankejki ciasto

Krok 4

Ciasto jest gotowe, więc przechodzimy do smażenia. Możecie do tego użyć dowolnego tłuszczu – oleju kokosowego, masła klarowanego lub oliwy.

smażę pankejki

Krok 5

Każdy placuszek smażymy około 2-3 minuty z jednej strony. Pamiętajcie, aby ustawić średnią temperaturę, gdyż można je łatwo przypalić. Nie nakładamy też za dużo ciasta, ponieważ użyliśmy proszku do pieczenia i pankejki na pewno urosną. Zachowujemy więc minimalne odstępy między nimi.

Gdy zobaczymy od dołu, że placki są delikatnie przypieczone, zmieniamy stronę.

PODANIE

Racuchy gotowe, wyszło około 6 średnich pankejków. Jeżeli chodzi o konsystencję, są mięciutkie, pulchne, bardzo dobre. Podawajcie sauté albo z ulubionymi dodatkami. Smacznego!

pankejki z mąki migdałowe 

Więcej wpisów

Komentarze (0)

Brak komentarzy do tego artykułu. Bądź pierwszą komentującą osobą!

Zostaw komentarz

Uwaga: komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich publikacją