Tahini, to nic innego, jak pasta wykonana z prażonych nasion sezamu. Jest niezwykle zdrowa i co najważniejsze smaczna, a jej oryginalny aromat, bez wątpienia, wzbogaci każdą potrawę. Pasta tahini, jest bazą wielu dań i odznacza się wieloma prozdrowotnymi właściwościami. Jakimi? Sprawdźmy!

Podstawą tej pasty jest odpowiednio uprażony sezam. Charakteryzuje się on słodko-gorzkim smakiem i aromatem, zbliżony do orzechowego. Te niezwykłe nasiona, dbają o nasz organizm, dostarczając mu niezbędnej dawki wysoko nienasyconych kwasów tłuszczowych i jednocześnie sprawiając, iż nasza sprawność umysłowa ulega znacznej poprawie. Jako bogate źródło lecytyny oraz naturalnych przeciwutleniaczy, sezam przyczynia się w bezpośredni sposób do poprawy kondycji całego naszego ciała.

Gdzie kupić?

Pastę tahini można dziś nabyć w sklepach ze zdrową żywnością. Najczęściej jeden słoiczek wystarczy nam naprawdę na długo – przecież pasta jest tylko dodatkiem do wielu dań. Bez pasty tahini nie wykonamy np. lubianego przez wszystkich i niezwykle popularnego hummusu.

A oto przepis na hummus idealny:

  • 20 dag ciecierzycy (zostawiamy do namoczenia na noc lub przed wyjściem do pracy, wody min 2x razy tyle ile ciecierzycy - bardzo spęcznieje)
  • 10 dag pasty tahini
  • 2 średnie ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek
  • ok. 2 łyżki soku z cytryny
  • woda
  • do smaku: sól himalajska, pieprz

Ciecierzycę odcedzamy i gotujemy około 45 minut na małym ogniu. Miękkie ziarenka studzimy i blendujemy. Dodajemy pastę tahini - którą znajdziesz u nas, czosnek, sok z cytryny, oliwę i ewentualnie wodę – tak, by pasta była gładka.

Jak jeszcze wykorzystać pastę tahini?

Przede wszystkim, ze względu na orientalny posmak, warto wzbogacić codzienną kanapkę właśnie pastą tahini. Taka kanapka będzie nie tylko pożywna i sycąca, ale także zapewni nam niezbędną dawkę węglowodanów. W rezultacie będziemy mieli energię na cały dzień, a problemy dnia codziennego rozwiążemy bez trudu.
Innym sposobem na wykorzystanie tahini jest dodanie jej do dressingu. Wystarczy do gęstego jogurtu dodać słodkiej papryki oraz 3 łyżki pasty tahini, a następnie doprawić, by uzyskać jedyny w swoim rodzaju sos, idealnie nadający się do ryb czy też warzyw.

Pamiętajmy, że dodatek tahini do codziennej diety sprawi, iż nasz organizm zwiększy swoją odporność, a my zauważymy pozytywne rezultaty w samopoczuciu zarówno fizycznym, jak i psychicznym.

Dowiedz się więcej o Paście Tahini!

Pasta Tahini:

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Produkt dodany do ulubionych

Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia interakcji pomiędzy użytkownikiem i serwisem oraz funkcjonowania usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.