Kto nie chce korzystać z białego cukru, często sięga po syropy. Syrop klonowy, ryżowy, z agawy, czy buraka cukrowego cieszą się coraz większą popularnością. Co warto o nich wiedzieć?

Cukier nie cieszy się dobrą sławą. Narzekają na niego dentyści, dietetycy i kardiolodzy. Efekty nadmiernego spożywania cukru są widoczne gołym okiem. Ubytki w zębach, dodatkowe kilogramy, kiepskie samopoczucie, trudności z koncentracją, infekcje bakteryjne i grzybiczne, napady wilczego głodu. Te wszystkie zjawiska mają jeden wspólny mianownik. Upodobanie do białego cukru, które nikomu jeszcze nie wyszło na dobre. Kto nie potrafi lub nie chce zrezygnować ze słodyczy, powinien szukać zdrowszych alternatyw. Polecanym rozwiązaniem mogą być różne syropy. Oto najważniejsze fakty, które warto o nich poznać.

1. Mniej kalorii, inne wchłanianie

W obszarze kaloryczność syropy biją cukier na głowę. Średnio syropy mają aż 3 razy mniej kalorii, a dużo niższy indeks glikemiczny. Oznacza to, że poziom cukru we krwi nie ulega gwałtownym wahaniom. Skutek? Jeśli używamy syropów nie „chodzą za nami słodycze”, nie pojawiają się też ataki wilczego głodu.

2. Witaminy i minerały

Syropy są zdrowsze od cukru, bo w przeciwieństwie do niego zawierają również witaminy i sole mineralne. Można w nich znaleźć żelazo, potas, magnez, mangan i cynk, a także błonnik.

3. Różne smaki i szerokie zastosowanie

Syropy mają bardzo zróżnicowany smak. Z tego powodu sprawdzają się w kuchni jako dodatek do potraw, który wzbogaca ich aromat nadając im oprócz słodyczy, oryginalny smak.
Syrop z buraków cukrowych jest gęsty i bardzo słodki, delikatny w smaku, nadaje potrawom lekko karmelową nutę. Subtelny orzechowy smak to z kolei cecha charakterystyczna syropu ryżowego
Syrop kokosowy to prawdziwy rarytas. Jest dość rzadko spotykany i spodoba się wielbicielom egzotycznej kuchni, bo cechuje go karmelowy smak i aromat. Warto też spróbować ekologicznego syropu z tapioki, o neutralnym smaku i zapachu. Nadaje się on zwłaszcza do domowych wypieków.
Syropy mogą być wykorzystywane do pieczenia, słodzenia deserów, napojów, przygotowywania galaretek, lodów, płatków śniadaniowych, naleśników, dżemów, twarogów.

4. Słodsze od cukru

Używanie syropów zamiast cukru, pozwala znacznie ograniczyć liczbę spożywanych kalorii. Syrop z agawy - uznawany za najzdrowszą substancję słodzącą na świecie - jest aż o 3 razy słodszy niż tradycyjny cukier. Oznacza to, że można go zużyć znacznie mniej, by osiągnąć pożądany poziom słodkości swojej kawy, czy przygotowywanego ciasta. Dzięki temu zjadamy mniej cukru, a więc mniej kalorii.

5. Odchudzanie bez wysiłku

Eksperci twierdzą, że zastąpienie cukru syropami pozwala zrzucić w ciągu roku aż 1,5 kg. Kusząca perspektywa, zwłaszcza, że nie wiąże się z żadnymi wyrzeczeniami. Wystarczy tylko nieco zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe. Z korzyścią dla sylwetki i nie tylko.
Zdrowe, w pełni naturalne syropy do doskonała alternatywa dla cukru. Dietetycy od lat przekonują nas, że cukier szkodzi. Dziś mając w zasięgu ręki jego smaczne i zdrowe zamienniki, łatwiej będzie wziąć sobie te zalecenia do serca.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Produkt dodany do ulubionych

Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia interakcji pomiędzy użytkownikiem i serwisem oraz funkcjonowania usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.