Pierwsze skojarzenie do makaronu? Oczywiście Włochy. Przecież właśnie ten kraj uznawany jest za jego ojczyznę. Istnieją nawet osoby, które twierdzą, że poza Włochami dobrego makaronu nie zjemy. A jednak. Na rynku dostępnych jest tyle rodzajów tego przysmaku (ponoć ponad 600), że z tą tezą można, a nawet trzeba polemizować….

Za co kochamy makarony? Przede wszystkim za to, że są łatwe w przygotowaniu, pożywne i wiele z ich odmian dostarcza niezbędnych nam składników odżywczych. Do tego oczywiście trzeba doliczyć to, że makarony można przyrządzać na 1000 różnych sposobów, na słodko, słono, z warzywami, owocami, sosami, zapiekane, gotowane itd. Tak naprawdę w tym zakresie ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia wyboru dobrego makaronu…

Teraz stawia się na makaron razowy!

Dlaczego? Jest on znacznie zdrowszy od makaronu klasycznego – białego i jest polecany osobom na dietach odchudzających. Makaron razowy powstaje z mąki z pełnego przemiału, ma znacznie więcej błonnika niż ten wyprodukowany z mąki białej i jest bogatym źródłem substancji odżywczych: fosforu, żelaza, manganu, potasu, magnez i witaminy z grupy B. Dzięki takiemu składowi, makaron razowy pomaga utrzymywać prawidłowy poziom cholesterolu, zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia – w szczególności serca, a także pozytywnie wpływa na nasze kości.
Makaron razowy jest znacznie dłużej trawiony, dlatego też po jego spożyciu długo mamy uczucie sytości i, co jest istotne dla osób odchudzających się, nie mamy ochoty na podjadanie.
Jak jemy makaron razowy? Nic bardziej prostego. Gotujemy go al dente i podajemy z ulubionym sosem, warzywami czy dodajemy do sałatki.

Makaron orkiszowy – czyli klasyka w nowej odsłonie

O makaronie orkiszowym można naprawdę wiele napisać. Jest on nie tylko dobry, ale również charakteryzuje się wieloma właściwościami prozdrowotnymi. Po pierwsze należy wspomnieć o tym, że jest on źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka i błonnika. Ten ostatni składnik na pewno zainteresuje osoby na dietach odchudzających – pęcznieje w żołądku, zapewniając uczucie sytości, a także wspomaga metabolizm i przyspiesza perystaltykę jelit. W tym produkcie można znaleźć również witaminy z grupy B, PP czy żelazo, cynk, potas i wapń.
Makaron orkiszowy walczy ze spadkiem odporności i okresowym brakiem energii – np. jesienią. Jak smakuje? Ma delikatny posmak orzechów – dlatego też można go łączyć z warzywami – również pieczonymi, orzechami czy wędzonymi rybami. Oczywiście doskonale pasuje również do tradycyjnego pesto czy sosu. Wszystko według uznania.

Makaron gryczany - zdrowy jak kasza…

… gryczana. To doskonała i na szczęście coraz bardziej powszechniejsza na naszym rynku alternatywa dla tradycyjnego – pszennego makaronu. Do tego bogata w witaminy i minerały alternatywa. Zawiera znacznie więcej potasu i magnezu niż jego pszenny odpowiednik, ma sporo białka (ok 11g na 100g makaronu). Nie zawiera glutenu – dlatego jest polecany osobom cierpiącym na celiakię. Makaron gryczany odznacza się delikatnym smakiem, dzięki któremu można go komponować z wieloma potrawami – również sałatkami. Do tego należy dodać, że czas gotowania tego makaronu wynosi ok. 6 minut.

Makaron należy jeść – oczywiście najlepiej jego zdrowsze odpowiedniki, które nie zaszkodzą naszej figurze. Pamiętajmy jednak, że wybierając ten przysmak dla siebie, zwracajmy uwagę na to, by na opakowaniu pojawiało się magiczne słowo BIO – wówczas będziemy mieli pewność, że dostaniemy produkt naprawdę najwyższej jakości, zrobiony z objętych certyfikatem upraw.
A jeśli uda nam się kupić właśnie taki produkt, to nie pozostaje nic innego, jak cieszyć się jego smakiem!

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Produkt dodany do ulubionych

Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia interakcji pomiędzy użytkownikiem i serwisem oraz funkcjonowania usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.