Soczewica ze względu na cenne właściwości odżywcze jest nieocenionym produktem, przez wielu stosowanym w codziennej diecie. Istnieje kilka jej odmian - m.in. czerwona i zielona. Zatem, jaką soczewicę wybrać? Czy występują między nimi różnice inne niż kolor? Wyjaśniamy, jakie są właściwości obu rodzajów soczewicy i co je od siebie odróżnia.

Właściwości i zastosowanie soczewicy czerwonej

Czerwona soczewica włączona do codziennej diety zapewnia organizmowi regularną dawkę przeciwutleniaczy i witamin. Ma właściwości prozdrowotne - wspomaga leczenie nadciśnienia tętniczego. Dostarczając porcję białka i błonnika wpływa pozytywnie na układ pokarmowy, zaspokajając jednocześnie uczucie głodu na długi czas. Soczewica czerwona to doskonały produkt dla diabetyków z uwagi na niski indeks glikemiczny. Dodatkowo jest bardziej lekkostrawna, niż pozostałe odmiany, a wszelkie jej właściwości są łatwo przyswajalne dla naszego organizmu.

W kwestii przygotowania zdecydowanie wyróżnią ją łatwość oraz krótki czas całego procesu. Wystarczy kilkakrotnie przepłukać ziarna soczewicy pod wodą i gotować przez około 15 min. Bardzo szybko staje się miękka, dlatego z powodzeniem wykorzystasz ją do przygotowania zup, kremów, czy sosów.

Soczewica zielona - po co i  do czego?

Podobnie, jak czerwona, tak i zielona soczewica bogata jest w witaminy i minerały, a jej regularne spożywanie wspomaga prawidłową pracę organizmu. Dodatkowo wzmacnia układ krwionośny, to świetny produkt podczas walki z anemią. Ta odmiana jest jednak bardziej sycąca, dlatego z powodzeniem może być stosowana jako zamiennik mięsa w diecie wegetariańskiej. Na długo pozwala zapomnieć o uczuciu głodu i sprawdzi się świetnie podczas odchudzania.

Przygotowanie soczewicy zielonej wymaga nieco więcej cierpliwości. Aby uzyskała odpowiednią miękkość, po uprzednim opłukaniu jej pod wodą, należy gotować ją przez około 45 min. Po tym czasie zachowuje jednak sypkość, dlatego wykorzystasz ją jako farsz, czy dodatek do mięs. Wyróżnia ją także charakterystyczny, delikatny smak.

Która soczewica lepsza?

Zarówno czerwona, jak i zielona soczewica skutecznie wpływa na lepsze samopoczucie, dostarczając do organizmu wartościowych składników odżywczych. Zasadnicza różnica tkwi w czasie potrzebnym do jej ugotowania. Na ogół różni się także jej zastosowanie, ale jeśli tylko zechcesz przygotować farsz z soczewicy czerwonej - bardzo proszę! Dodatkowo - choć różnice są minimalne - to soczewica czerwona dostarcza więcej białka, a mniej tłuszczów i węglowodanów, niż zielona.

Jaką soczewicę wybrać? Sprawdź dokładny opis produktów w naszym sklepie internetowym i zdecyduj, która - czerwona czy zielona soczewica sprawdzi się w Twojej kuchni najlepiej.

Komentarze (1)

    • Soczewica właściwości
    • 2019-04-02 11:48:37
    Raczej czerwona, choć czasem stosuję zieloną. Na diecie diabetyka to produkt obowiązkowy.

Nowy komentarz

Produkt dodany do ulubionych

Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia interakcji pomiędzy użytkownikiem i serwisem oraz funkcjonowania usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.