Inulina z cykorii to jeden z tych produktów, które szybko podbiły serca osób dbających o zdrowy tryb życia. O jej dobroczynnym wpływie na nasz organizm może się przekonać każdy. Ten naturalny probiotyk jest dostępny w postaci proszku, który w zupełnie niekłopotliwy sposób można dodać do mięs, wypieków czy jogurtu. Poniżej przedstawiamy 5 argumentów przemawiających za jedzeniem inuliny z cykorii.

1. Naturalność

Inulina jest całkowicie naturalnym dodatkiem do diety, ponieważ zawiera niewiele kcal. Ten cukier złożony (polisacharyd) występuje w ponad 36 tysiącach gatunków roślin na świecie m.in.: łopianie, mniszku lekarskim i czosnku. Do celów spożywczych najczęściej jednak jest pozyskiwana z cykorii. Biały proszek inuliny (bez żadnych sztucznych domieszek) powstaje w bardzo ekologiczny sposób w wyniku ekstrakcji z użyciem ciepłej wody.

2. Cenne składniki mineralne i witaminy

Działanie inuliny doceniają osoby dbające o zdrowie. Składnik ten utrudnia wchłanianie tłuszczu i cukrów, obniża zawartość cholesterolu we krwi, a także polepsza wchłanianie wapnia, żelaza i magnezu. Poprawia stan kości, zapobiega chorobom nowotworowym układu pokarmowego. Inulina jest prawdziwym sprzymierzeńcem w trosce o odpowiednie odżywanie i zdrowy tryb życia m.in. ze względu na małą ilość kalorii.

3. Sojusznik w walce z kilogramami

Inulina z cykorii ma niewiele kalorii, za to zawiera sporo błonnika, który wchłania wodę, pęcznieje w żołądku znacznie zwiększając swoją objętość. Dzięki temu czujemy się dłużej syci i nie chce nam się jeść. Błonnik ułatwia też wypróżnianie i usuwanie zbędnych produktów przemiany materii z jelita grubego. Dzienna zalecana dawka inuliny z cykorii to 1-2 łyżki stołowe, czyli ok. 20 g. inuliny w proszku. Osoby nieprzyzwyczajone do spożywania dużych ilości błonnika powinny tę dawkę na początku zmniejszyć o połowę. Nie każdy wie, że inulina może wykorzystywana jako zamiennik tłuszczu w produktach spożywczych.

4. Łatwość stosowania i niewyczuwalny smak

Inulina -  nie wymaga specjalnej obróbki. Jak stosować inulinę z cykorii? Inulina z cykorii dobrze wiąże wodę, więc można ją dodawać bezpośrednio z opakowania jako zagęstnik do mleka, kisieli, budyniu, zup, sosów, domowych majonezów, past. Ma tylko lekki słodki posmak, który jest praktycznie niewyczuwalny, więc nie zmienia smaku gotowanych potraw. Inulina z cykorii może być też dodatkiem do wypieków, które w ten sposób zyskują przyjemną chrupkość i pozostają dłużej świeże. Sprawdza się też w jogurtach, dipach czy sałatkach.

5. Wygodne zakupy z szybką dostawą

Mnóstwo osób zastanawia się, gdzie kupić dobrej jakości inulinę z cykorii. Najlepiej zamawiać ją w internecie, przy okazji uzupełniając koszyk o inne składniki. W dużych miastach można jest dostępna zazwyczaj tylko w najlepszych delikatesach ekologicznych, ale u nas bez problemu zamówicie ją – wraz ze szybką dostawą do domu. Szerzej o właściwościach inuliny z cykorii przeczytacie też TUTAJ. Wiedzy nigdy nie za wiele, ale potem czas na konkretny krok. Inulina z cykorii to jeden z tych zdrowych produktów, który ma wartościowe działanie i warto włączyć do swojego jadłospisu.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Produkt dodany do ulubionych

Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia interakcji pomiędzy użytkownikiem i serwisem oraz funkcjonowania usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.