Popkulturowym synonimem śniadania jest z pewnością masło orzechowe, sowicie rozsmarowywane na kromkach chleba czy naleśnikach w amerykańskich filmach. Od wielu lat ten "amerykański sen" coraz mocniej zakorzenia się w Polsce ‒ co musimy o nim wiedzieć? Zobaczmy.

Dlaczego masło orzechowe jest zdrowe?

O gustach się nie dyskutuje! Opinie są różne, jednak trudno jednak znaleźć osobę, której nie odpowiadałby smak dobrej pasty z orzechów. Jednak czy w tym przypadku reszta ciała będzie tak samo zadowolona jak kubki smakowe? Na szczęście tak! Warto jeść naturalne masło orzechowe jest ono bowiem zdrowe i bogate w witaminy oraz inne składniki odżywcze. Pamiętać przy tym jednak należy, że jedynie najlepsze produkty powstające z samych orzechów oraz te, które nie zawierają niepotrzebnych dodatków (typu sól, konserwanty, sztuczne barwniki) będą posiadać pełną wartość. Nie można też zapominać, że istnieją różne typy „masła orzechowego”, przekonasz się o tym sprawdzając pasty i masła orzechowe! w naszej ofercie.

Jakie są rodzaje masła orzechowego?

Masło orzechowe można przygotować z prawie wszystkich typów orzechów. Wiele z nich zyskało jednak dużo większą popularność od innych. Należą do nich:

Pasta z orzechów laskowych - ‒ zawiera bardzo dużo magnezu i witaminy E i doskonale sprawdzi się w codziennej diecie.

Pasta z orzechów nerkowca - ‒ bogate źródło m.in. magnezu i potasu. Pasta ta charakteryzuje się także niskim indeksem glikemicznym.

Pasta z orzechów kokosowych - ‒ czyli bogactwo witamin i minerałów. Dodatkowo można ją wykorzystać na wiele innych sposobów, o czym przeczytasz w tym miejscu.

Pasta z orzechów ziemnych - ‒ źródło witaminy E i kwasów Omega-9. Znakomicie się sprawdzi w diecie sportowej oraz wegańskiej.

Podobnym produktem do past z orzechów jest też Tahini - czyli masło z sezamu. Ten tradycyjny element diety blisko- i dalekowschodniej jest skarbnicą wapnia, magnezu oraz witamin B-1, B-2, B-5 i B-6.
Warto przy tym jednak pamiętać, by wybierać tylko naturalne pasty z orzechów – czyli takie, w których składzie nie znajdziemy niepotrzebnych dodatków cukru, soli czy oleju. Niestety – dostępne w naszych sklepach, popularne produkty tego typu ‒ także te przeznaczone dla dzieci! ‒ mają niewiele wspólnego z prawdziwym masłem orzechowym.

Jak zrobić masło orzechowe w domu?

Alternatywą dla sklepowych past z orzechów jest oczywiście "domowa produkcja". Wbrew pozorom nie będzie ona wymagać od nas dużego nakładu czasu i kosztów, a przepis na masło orzechowe jest całkiem prosty. W praktyce niezbędny do tego będzie sam produkt, czyli orzechy oraz porządny blender lub inne urządzenie do miksowania (często okazuje się, że zwykłe blendery nie dają sobie rady z miksowaniem orzechów).
Wybierając orzechy najlepiej wybierać te w łupinach i dopiero w domu zająć się ich łuskaniem. Tak przygotowane wystarczy wsypać i miksować do uzyskania odpowiadającej nam konsystencji - jedni wolą czuć kawałeczki orzechów, inni są zwolennikami 100% gładkich past. Warto wspomnieć, że niektóre osoby przed zmiksowaniem poddają orzechy procesowi prażenia. Jeśli komuś bardziej smakuje taka opcja, to oczywiście można z niej korzystać, choć przyznać należy, że wpływa to negatywnie na właściwości odżywcze masła orzechowego.

Kiedy najlepiej jeść masło orzechowe?

Dobre pasty z orzechów to zdrowy i sycący element diety. Sposobów na jej wykorzystanie jest mnóstwo - można spożywać ja w czystej postaci "prosto ze słoika", jako śniadaniowe smarowidło do pieczywa i naleśników czy też dodatek do muesli. Inne opcje to wykorzystanie masła orzechowego jako dodatku do słodkich ciast czy kremów, czy też np. pikantnych potraw z drobiu.

Jeśli lubimy masło orzechowe, to warto też pamiętać, że świetnie sprawdzi się ono w diecie sportowej czy też... odchudzającej! Zawarte bowiem w orzechach substancje odżywcze dodają energii i wspomagają odbudowę mięśni, a liczne nienasycone kwasy tłuszczowe wzbogacają dietę. Oczywiście nie można przy tym przesadzać, gdyż jedzenie trzy razy dziennie kilku skibek chleba z grubą warstwą pasty już nie będzie tak wskazane, ponieważ musimy uważać na kalorie. Dlatego warto też pamiętać o innych zdrowych produktach ‒ znajdziesz je w tym w naszym sklepie internetowym z ekologiczną żywnością.

Naturalne masła orzechowe to doskonały element zróżnicowanej diety. Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy warto jeść masło orzechowe? Oczywiście! Jest ono wskazane dla praktycznie każdej osoby, to bogate źródło wielu składników odżywczych, pyszny przysmak i dodatek do naprawdę wielu dań dlatego warto je jeść! Smacznego!

Polecamy Wam również tekst pt: Masło orzechowe – wszystko, co powinniście wiedzieć o tym przysmaku”.

Jakie masło orzechowe wybrać

Wszystkiego dowiesz się z naszego najnowszego: Jakie masło orzechowe wybrać?

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Produkt dodany do ulubionych

Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia interakcji pomiędzy użytkownikiem i serwisem oraz funkcjonowania usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.