Co prawda, nasz środowy cykl miał dotyczyć zdrowego odżywiania, ale zanim przejdziemy do kwestii związanych typowo z jedzeniem, jest jeszcze jeden aspekt naszego życia, który trzeba poruszyć mówiąc o „programowaniu” zdrowia, a jest nim aktywność fizyczna. Kwestia, podobnie jak te, dotyczące nawadniania i snu, wydawać mogłaby się dość błaha i oczywista, jednak często to właśnie z tymi punktami macie więcej trudności niż z wprowadzaniem nawyków żywieniowych.

Żebyśmy się dobrze zrozumieli, nie oznacza to, że każdy musi codziennie odwiedzać siłownię, przebiegać 10 km itp. Chodzi o codzienną, naturalną dla człowieka aktywność, taką jak chodzenie, nawet sprzątanie – czy jak bierzecie się za domowe porządki nie robi się Wam od razu cieplej? Takie z pozoru niewymagające czynności w dużym stopniu oddziaływają na przebieg procesów metabolicznych, a w efekcie na wydatkowaną w ciągu dnia energię. Przyjrzyjcie się, ile takiej aktywności macie w ciągu dnia – szczególnie polecam to tym, z Was, którzy stronią od aktywności fizycznej rozumianej jako uprawianie sportu, bo Was może dotyczyć problem zbyt małej aktywności.

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca dzienną aktywność na poziomie 10 tysięcy kroków - wydaję się dość sporo na pierwszy rzut oka? Pomocne w monitorowaniu stopnia aktywności będą bez wątpienia zegarki do tego celu przeznaczone lub aplikacje, które możecie zainstalować na swoich telefonach. Często są one wbudowaną funkcją w urządzeniu, wystarczy ją odszukać i włączyć :)  Zaletą takich zegarków czy aplikacji jest mierzenie i swego rodzaju „przeliczanie” aktywności na odpowiednią liczbę kroków. Przykładowo – zegarek ustawiony na dzienny cel na poziomie 10 tysięcy kroków, trening siłowy trwający ok. 60 minut zalicza się jako ponad 100% dziennej aktywności!

Zachęcam, nawet jeżeli nie chcecie monitorować tego stale, do sprawdzenia chociaż jak kształtuje się Wasza aktywność. Jeżeli Wasza praca wymaga od Was stania, chodzenia (np. kelner, ekspedientka), możecie zdziwić się ile kroków codziennie stawiacie. Z kolei, jeżeli większość dnia siedzicie przy biurku, wszędzie dojeżdżacie samochodem, warto uświadomić sobie jak duży deficyt ruchu macie do uzupełnienia.

Autor tekstu: Monika Podos z Kułaga Synergy - https://kulagasynergy.pl/

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Produkt dodany do ulubionych

Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia interakcji pomiędzy użytkownikiem i serwisem oraz funkcjonowania usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.