Kasza gryczana Jest 1 produkt.

Organiczna kasza gryczana niepalona

Kasza gryczana, znana jest już od wielu wieków, głównie ze względu na swoje właściwości odżywcze. Stanowi doskonałe uzupełnienie codziennej diety. W naszym sklepie internetowym oferujemy wysokiej jakości kaszę gryczaną bezglutenową, pochodzącą ze sprawdzonych, ekologicznych źródeł i dostępną w atrakcyjnej cenie.

Jak powstaje niepalona kasza gryczana? <

Pokazuje 1 - 1 z 1 pozycji
  • 10,99 zł
    13 Oceny

    Kasza gryczana Kasza gryczana właściwości Kasza gryczana przepisy Kasza gryczana informacje Kasza gryczana wartości odżywcze

    10,99 zł
    W magazynie
Pokazuje 1 - 1 z 1 pozycji
/span>

Kasza gryczana powstaje z nieprażonych ziaren gryki, które poddawane są wcześniej procesowi dokładnego sortowania oraz łuszczenia. Kasza gryczana biała, ma jasne ziarna oraz charakterystyczny smak.

Dlaczego częściej powinniśmy używać kaszy gryczanej?

Kasza gryczana biała, jest niezastąpionym źródłem licznych aktywnych biologicznie związków oraz substancji odżywczych. Pod tym względem, przewyższa szereg bardziej rozpowszechnionych i znanych zbóż, takich jak żyto czy pszenica. Jest też zdrowsza niż biały ryż. Kasza gryczana zawiera m. in. białko o zbilansowanym składzie aminokwasowym, polisacharydy, polifenole oraz liczne składniki mineralne. Posiada niski indeks glikemiczny, dlatego może być stosowana przez osoby cukrzycą. Optymalna zawartość kalorii 100 g kaszy sprawia, że zaleca się jej stosowanie w diecie odchudzającej.

Gryczana dawka zdrowia

Kasza gryczana niepalona, jest bogatym źródłem krzemu, a także witaminy E (tokoferolu zwanego potocznie „witaminą młodości”). Dodatkowo, w jej skład wchodzą liczne związki flawonoidowe, pełniące rolę przeciwutleniaczy. Zapobiegają występowaniu chorób cywilizacyjnych. Gryka, zawiera także szereg minerałów, w tym potas, magnez, żelazo, miedź, chrom, kobalt i cynk. Jako jedna z najwartościowszych kasz, dostarcza naszemu organizmowi znaczną ilość błonnika i witamin, w tym witaminy B1, B2, PP i C.

Ograniczenia w stosowaniu kaszy gryczanej

Kaszy gryczanej powinny unikać dzieci poniżej 10 miesiąca życia, osoby chorujące na wrzody żołądka i dwunastnicy oraz osoby z niewydolnością nerek.

Łatwy sposób na przygotowanie kaszy gryczanej - ile gotować?

1 szklanka kaszy na 2 szklanki wody. Wodę wlewamy do garnka (najlepiej o grubym dnie) i gotujemy. Można dorzucić do niej dodatkowo liść laurowy lub np. majeranek, co nada jej delikatnego posmaku i aromatu. Kiedy woda się zagotuje, wsypujemy do niej kaszę, przykrywamy pokrywką i gotujemy na małym ogniu, aż wchłonie całą wodę. Po tym czasie garnek zdejmujemy z ognia i zostawiamy na 20 – 30 minut, w ciepłym miejscu (najlepiej owinąć garnek kocem).

Jak przyrządzić kaszę gryczaną?

Sposoby na smaczne i zdrowe gotowanie Kaszę gryczaną można z powodzeniem przygotować na śniadanie. Idealnie komponuje się też z daniami obiadowymi, w tym mięsnymi, wszelkimi gulaszami, czy sosami np. grzybowymi. Ze zmielonej kaszy możemy piec chleb, placki czy ciasta. W połączeniu z białym serem i warzywami otrzymujemy pyszny farsz do naleśników czy pierogów, a w połączeniu z grzybami, na przykład z pieczarkami, wegetariański farsz do gołąbków. Kasza gryczana może służyć również jako farsz do pieczonych warzyw. Idealna na kotlety wegetariańskie. Świetny składnik sałatek.